27.03.2017 01:55

Kalastajan Sähkö täyttää vuoden

09.03.2017

Kalastajan Sähkö täyttää vuoden

"Halusimme tuoda jotain erilaista ja uutta, yhteisiä arvojamme tukevaa markkinoille. Yhteistyöneuvottelujen tuloksena syntyi keväällä 2016 hieno, sähkötuote: Kalastajan sähkö. Ensimmäinen vuosi on sujunut hyvin ja yhteistyötä jatketaan tulevaisuudessakin", iloitsevat Ekosähkö Oy:n markkinointipäällikkö Sanna Laine ja Suomen Vapaa-ajankalastajien Keskusjärjestön (SVK) tiedottaja Jaana Vetikko.

Koolla on väliä -hanke saa tukea

Ekosähkön Kalastajan sähkö tukee Vapaa-ajankalastajien Keskusjärjestön Koolla on väliä -hanketta. Jokainen kalastaja voi omalla valinnallaan siis olla tukemassa kestävän ja vastuullisen vapaa-ajankalastuksen kehitystä.

Ekosähkö maksaa 2,5 prosenttia käytetyn Kalastajan sähkön energian tuotosta Koolla on väliä -hankkeeseen. Kalastuksen ystäville tarkoitettu sähkö on samanhintaista kuin muukin Ekosähkö.
"Ensimmäisen vuoden myyntituloksiin ollaan tyytyväisiä ja parhaillaan SVK tekee suunnitelmaa tuottojen käyttämisestä. Todennäköisesti tuotolla järjestetään kunnostuksiin keskittyvä koulutustapahtuma, jonka yhteydessä tehdään sopivaan puroon lisää kutusoraikkoja", kertoo Sanna Laine.
"Kalastajan Sähkö on saanut positiivisen vastaanoton kalastajien keskuudessa ja se ilahduttaa luonnollisesti molempia osapuolia", hän jatkaa.

Mitä on Kalastajan sähkö?

Kalastajan sähkö on Ekosähkön myymää, uusiutuvaa energiaa, jolle on myönnetty Suomen Luonnonsuojeluliiton EKOenergia -merkintä. Sähköntuotannon alkuperä voidaan siis jäljittää yksittäisille suomalaisille tuuli- ja bioenergian tuotantolaitoksille asti. Tätä sähköä ostava kuluttaja saa sopimusvahvistuksen yhteydessä sertifikaatin sähkön alkuperästä.  Kalastajan sähkö on Ekosähkö Oy:n ja Vapaa-ajankalastajien Keskusjärjestön yhteinen hanke, jonka keskeiset arvot ja tavoitteet ovat lisätä uusiutuvien energialähteiden käyttöä sähköntuotannossa ja edistää vastuullista, kestävää kalastusta.

Miten voin tehdä Kalastajan sähkö -sopimuksen?

Kalastajan sähkö -sopimuksen voi tehdä:
- Ekosähkön nettisivuilla,
- Soittamalla Ekosähkön asiakaspalveluun 0800 9 2480 arkisin klo 8-20
- Lähettämällä sähköpostia osoitteeseen
asiakaspalvelu@ekosahko.fi

Lisätietoja:
Ekosähkö: markkinointipäällikkö, Sanna Laine, 040 553 2669
sanna.laine@ekosahko.fi
Vapaa-ajankalastajien Keskusjärjestö: tiedottaja Jaana Vetikko, puh. 050 525 7806, jaana.vetikko@vapaa-ajankalastaja.fi

Ekosähkö
Ekosähkö toimi pioneerin roolissa Suomessa ja toi markkinoille vuonna 1998 ensimmäisen uusiutuvien energialähteiden käyttöön perustuvan sähkötuotteen. Ekosähkö on saanut Suomen Luonnonsuojeluliiton EKOenergia sertifikaatin ja läpäissyt tiukan eurooppalaisen kriteeristön vaatimukset ekologisen sähkön tuotannossa. Lisäksi EKOenergia kelpoisen sähkön myynnin määrästä ohjautuu varoja muihin luonnonsuojelullisiin hankkeisiin EKOenergia sihteeristön ohjaamana.

Suomen Vapaa-ajankalastajien Keskusjärjestö
Suomen Vapaa-ajankalastajien Keskusjärjestö (SVK) on maamme suurin vapaa-ajankalastajien järjestö, joka edistää vapaa-ajankalastajien kalastusmahdollisuuksia sekä neuvoo järjestäytyneitä ja järjestäytymättömiä vapaa-ajankalastajia kestävän käytön mukaisessa kalastuksessa. Järjestön 13 vapaa-ajankalastajapiirin 525 seurassa toimii yhteensä noin 40 000 kalastuksen harrastajaa.